Tilaus- ja sopimusehdot

Yleiset myynti- ja toimitusehdot

Yleistä

Ainolantila, 2141907-0, osoite: Salaistentie 650 24240 Salo; myy tuotteita ja palveluita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomessa. Toimiala: Muu eläintenhoito ja muu verkkokauppa sekä kaikki laillinen liiketoiminta. Nämä toimitusehdot soveltuvat tuotteiden ja palveluiden tilaamiseen ja varaamiseen verkkokaupassamme sekä vastaaviin toimituksiin. Nämä toimitusehtomme ovat voimassa 1.6.2023 alkaen. Voimme päivittää toimitusehtoja yksipuolisesti aika ajoin, joten tutustuthan toimitusehtoihimme, joka kerta etukäteen, kun tilaat tuotteita verkkokaupastamme.

Tuotteet ja tuotehinnat

Verkkokaupan tuotteiden ominaisuudet ja hinnat on esitetty kunkin tuotteen tuote-esittelyn yhteydessä mahdollisimman hyvin. Osassa tuotteita saattaa olla kuvauksesta johtuvia värieroja ja originaali tuote sävyltään hieman erilainen. Myös kankaisten tuotteiden mallikuvissa on eroavaisuuksia kankaan kuvioinnin yhdenmukaisuuteen toisen valmiin tuotteen kanssa. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin, joten tarkastathan ko. hinnat ostoskorista aina ennen kuin hyväksyt tilauksen. Tuotteiden ja palveluiden hinnat sisältävät arvonlisäveroja, joka ilmenee ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.

Toimituskulut

Tilauksesta mahdollisesti veloitettavat toimituskulut riippuvat itse tuotteesta (esim. paino, pakkaus) ja valitusta toimitustavasta ja ne lisätään automaattisesti tilauksen loppusummaan. Nouto tiloiltamme on aina ilmainen. Näet tilauksestasi veloitettavat toimituskulut (jos toimituskuluja veloitetaan) ostoskoristasi ennen kuin hyväksyt tilauksen.

Tilaaminen ja sopimus

Voit tilata tuotteita verkkokauppamme kotisivuilla siirtämällä niitä ostoskoriin ja
vahvistamalla tilauksen ja maksamalla ostoskorin sisällön maksupalvelussa.
Käytössämme on Visma Pay:n luotettavat kotimaiset maksupalvelut. Tilatessasi
verkkokaupastamme sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin
voimassa oleviin toimitusehtoihimme. Ymmärrät, että hyväksymäsi ja
vahvistamamme tilaus on, paitsi siltä osin mitä myöhemmin mainitaan
peruttamisoikeudesta, sitova ja synnyttää näiden toimitusehtojen kanssa
sopimuksen välillemme.
Varatessasi lemmikinhoidon varausjärjestelmästä, olet sitoutunut kulloinkin
voimassa olevaan hoitosopimukseen ja sen ehtoihin. Ymmärrät että
hyväksymäsi ja meidän vahvistamamme varaus on sitova ja synnyttää
välillemme sopimuksen. Tutustuthan siis hoitosopimukseen. Hoitolamaksu
maksetaan aina ennakkoon. Uusille asiakkaille lähetetään lasku, vanhat
asiakkaat voivat halutessaan myös maksaa kortilla hoitojakson alussa.
Mahdolliset muut aiheutuneet kulut tulee maksaa eläinhoitolalle viimeistään
eläintä noudettaessa. Mikäli hoidon joutuu perumaan, sen voi tehdä
veloituksetta, mikäli se tehdään viimeistään 2 viikkoa ennen hoitojakson alkua.
Sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitetaan 50% peruutetun hoitojakson
hinnasta.
Kaikki varaukset tehdään kirjallisesti.

Maksaminen ja maksutavat

Käytössämme on Visma Pay:n luotettavat kotimaiset maksupalvelut. Tilatessasi verkkokaupastamme sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihimme. Ymmärrät, että hyväksymäsi ja vahvistamamme tilaus on, paitsi siltä osin mitä myöhemmin mainitaan peruttamisoikeudesta, sitova ja synnyttää näiden toimitusehtojen kanssa sopimuksen välillemme.

Varatessasi lemmikinhoidon varausjärjestelmästä, olet sitoutunut kulloinkin voimassa olevaan hoitosopimukseen ja sen ehtoihin. Ymmärrät, että  hyväksymäsi ja meidän vahvistamamme varaus on sitova ja synnyttää välillemme sopimuksen. Tutustuthan siis hoitosopimukseen. Hoitolamaksu  maksetaan aina ennakkoon. Uusille asiakkaille lähetetään lasku, vanhat asiakkaat voivat halutessaan myös maksaa kortilla hoitojakson alussa. Mahdolliset muut aiheutuneet kulut tulee maksaa eläinhoitolalle viimeistään eläintä noudettaessa. Mikäli hoidon joutuu perumaan, sen voi tehdä veloituksetta, mikäli se
tehdään viimeistään 2 viikkoa ennen hoitojakson alkua. Sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitetaan 50% peruutetun hoitojakson hinnasta.
Kaikki varaukset tehdään kirjallisesti.

Verkkokaupan ensisijaisena maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja. Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/

Lemmikin hoitojaksosta sinulle lähetetään lasku, jonka tulee maksaa eräpäivään
mennessä, jolloin varaamasi varaus lukittuu.

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto, Alisa Lasku ja Alisa Yrityslasku.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla
maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

OP Lasku – Joustava tapa maksaa verkko-ostokset. Kaikkien pankkien asiakkaille. OP Laskulla voit tehdä enintään 5 000 euron suuruisia ostoksia ja maksaa ne korottomasti pois 45 vuorokauden sisällä. Halutessasi voit pilkkoa laskun useampaan maksuerään. Ostoksesi näkyvät yhdessä paikassa, joten pysyt helposti perillä rahan käytöstä. Luottorajan avulla pidät kulutuksen haluamissasi rajoissa. Saat laskut kätevästi sähköpostiisi. Verkkopalvelussamme näet tietoja OP Laskun käytöstäsi ja tekemiesi ostosten summan. Voit käyttää OP Laskua, jos olet maksukykyinen yli 20-vuotias, ja sinulla on suomalaisen pankin verkkotunnukset. Lisätietoja OP Laskuun liittyen löydät osoitteesta: https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/maksaminen/op-lasku

Alisa Lasku on joustava ja turvallinen maksutapa. Maksutapa sopii kaikille yli 20-vuotiaille kuluttajille kaiken tyyppisiin ostoksiin. Halutessasi voit jakaa laskun pienempiin osiin ja maksaa takaisin jopa 60 erässä. Lisätietoja Alisa Laskuun liittyen löydät osoitteesta: https://www.alisapankki.fi/

Alisa Yrityslasku on joustava ja turvallinen maksutapa yrityksille. Maksutapa sopii kaikille suomalaisille yrityksille yhtiömuodosta riippumatta. Ostajan osto-oikeus varmennetaan kokonaan digitaalisesti ja ostotapahtuma vie vain muutaman minuutin. Yritys voi itse valita sopivan maksuajan kolmesta eri vaihtoehdosta: 14 päivää, 30 päivää tai 60 päivää. Lisätietoja Alisa Yrityslaskuun liittyen löydät osoitteesta: https://www.alisapankki.fi/

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot:
Visma Payments Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 9-16)
Postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus, joten annathan sähköpostiosoitteesi, kun teet tilauksen. Tilausvahvistuksessa vahvistetaan myös käytetty maksutapa. Jos emme jostain odottamattomasta syystä voi vahvistaa tilaustasi ilmoitamme siitä sähköpostiisi mahdollisimman pian.

Toimitustapa

Toimitamme tilauksesi jollakin käytössä olevalla kotisivuillamme mainitulla toimitustavalla, jonka valitset tilauksesi yhteydessä. Tilaukset toimitetaan yleensä Postin tai matkahuollon kautta, postilaatikkoon tai noutopisteeseen. Tuotteiden ja paketin koosta riippuen, parhaaksi valikoimamme kuljettajan kautta. Saapumisilmoitus paketista saapuu kännykkään, joten katsothan, että olet antanut puhelinnumeron oikein. Postin ja matkahuollon järjestelmien kautta noutopiste valikoituu automaattisesti postinumerosi perusteella emmekä pysty vaikuttamaan siihen mistä lopulta joudut pakettisi noutamaan. Voit kuitenkin kommenttikentässä mainita jos on joku tietty asema johon paketin toivoisit ja yritämme lähettää sinne!

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen ovat tuotteista, tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 1-7 päivää. Pidemmät toimitusajat ilmoitetaan erikseen.

Peruutusoikeus ja palautusehdot

os olet kuluttaja sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus ilmoittamalla tästä meille viimeistään 14 päivän kuluttua tavaran vastaanottamisesta. Peruuttamisilmoitus tulee tehdä selkeästi ja kirjallisena sähköpostiimme ainolantila@gmail.com Peruutusoikeus koskee vain ja vastaavasti palautettavien tuotteiden on oltava alkuperäispakkauksessa, käyttämättömiä ja hyvin pakattuja takaisinlähetystä varten. Jos kauppa perutaan, tavara on palautettava viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä alla mainittuun Palautusosoitteeseemme. Palauttajan on tarvittaessa näytettävä toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla. Palauttajan on maksettava palauttamisesta aiheutuvat kustannukset. Näitä kustannuksia ei siis makseta takaisin palauttajalle. Palauttaja vastaa siitä, että tavara palautuu siinä kunnossa kuin se oli lähetettäessä. Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan nimesi ja yhteystietosi sekä tilinumerosi rahojen palautusta varten. Palautamme vastaavasti tilauksesta maksamasi rahat viivytyksettä kuluttajasuojalain mukaisesti tuotteen palauduttua asiallisesti. Palautusosoitteemme: Ainolantila, Salaistentie 650 24240 Salo

Lähetyksen tarkistus, virhe ja ongelmatilanteet

Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi tai on virheellinen, ilmoitathan siitä mahdollisimman pian ja viimeistään 14 päivän kuluessa Asiakaspalveluumme, niin sovimme miten saamme virheen korjattua. Kuluttajakaupassa noudatamme virheitten osalta pakottavia kuluttajasuojalain virhevastuusäännöksiä.

Asiakaspalvelu

Henkilökuntamme auttaa sinua tilaukseesi liittyvissä kysymyksissä. Otathan yhteyttä, joko sähköpostitse tai puhelimitse:
ainolantila@gmail.com / 040-836 66 56
asiakaspalvelun aukioloajat / Ma-Pe 12-15

Vastuunrajoitus

Ainola ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai
mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta
vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai
muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.

Erimielisyydet

Pyrimme sopimaan tilaustasi koskevat mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti sopimalla, joten otathan ensisijassa aina yhteyttä Asiakaspalveluumme sopiaksemme asian. Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).